MdG Bouwkostenadvies - MdG Bouwkostenadvies

Hoofdmenu:

Aanpak

De visie van MdG Bouwkostenadvies is dat wij de opdrachtgever een gedegen en op maat gemaakt, integraal kostenadvies kunnen geven, afgestemd op de eisen en wensen van de opdrachtgever. Onze werkwijze is het vertalen van deze eisen en wensen van de opdrachtgever in de gewenste ambitie. Deze ambitie bestaat enerzijds uit de kwaliteiten van het ontwerp en anderzijds uit een bouwkostenadvies waarin ook zoveel mogelijk de risico's van een project in beeld worden gebracht.

Openheid speelt ook een belangrijke rol binnen onze advieswerkzaamheden. Wanneer de situatie ernaar vraagt zullen wij de opdrachtgever tegengas bieden om te kunnen komen tot de optimale oplossing voor een bepaald probleem. Een proactieve houding is van een kostenadviseur gewenst en deze rol is ons zeker toevertrouwd.

Advies- en calculatiewerkzaamheden

De werkzaamheden van ons bureau zijn zeer gevarieerd en zijn afhankelijk van het type opdrachtgever of de fase (ontwerp- of bouwproces) waarin wij worden betrokken. Wij kunnen voor u de volgende advies- en calculatiewerkzaamheden verrichten:

- Haalbaarheidsonderzoek

- Grondwaardeberekening
- NEN 2580 meting
- Ontwerpraming (structuurontwerp, voorlopig ontwerp, definitief ontwerp)
- Ontwerpbegeleiding
- Civieltechnische begroting
- Directiebegroting
- Inschrijfbegroting
- Meer- en minderwerk calculaties

Bovenstaande diensten zijn van toepassing voor zowel nieuwbouw als renovatieprojecten

Software
De programmatuur waarvan wij gebruik maken, is IBIS TRAD 6.5 en Microsoft Excel. Wanneer het gebruik van andere programmatuur gewenst is, bestaat de mogelijkheid om deze ook te gebruiken.